Jump to content

Attention: In order to reply to messages, create topics, have access to other features of the community you must sign up for an account.
Sign in to follow this  
Kim Beljakov

Exhibition "Russian Railways 175 years" in Scherbinka, Moscow

Recommended Posts

My photos from Exhibition "Russian Railways 175 years" in Scherbinka, Moscow.

 

 

OV-324 - Russian locomotive type 0-4-0, released in 1905 Nevsky Zavod (St. Petersburg, Russian Empire)

ОВ-324 — российский паровоз типа 0-4-0, выпущенный в 1905 году Невским заводом (Санкт-Петербург, Российская империя)

 

06.jpg

 

08.jpg

 

 

Locomotive Eu699

Паровоз Эу699

 

05.jpg

 

09.jpg

 

LV (L Voroshilovgradsky; initial designation - OR18 - Plant of the October Revolution, 18 - load of axes on rails, in-force) - the Soviet main freight locomotive, produced from 1952 to 1956.

ЛВ (Л Ворошиловградский; первоначальное обозначение — ОР18 — завод имени Октябрьской революции, 18 — нагрузка от осей на рельсы, в тс) — советский магистральный грузовой паровоз, производившийся с 1952 по 1956 гг.

 

03.jpg

 

04.jpg

 

13.jpg

 

Su (Sormovskiy reinforced; nicknames - "Crumbling", "Sovetskaya Prairie") - Soviet passenger locomotive type 1-3-1, produced from 1924 to 1951.

Су (от рус. сормовский усиленный; прозвища — «cушка», «cоветский Прери») — советский пассажирский паровоз типа 1-3-1, выпускавшийся с 1924 по 1951 гг.

 

10.jpg

 

L locomotive (in honor of Lebedyansky, up to 1947 - P - "Victory", the plant designation - P32 - 32 locomotive-type) - Soviet main freight locomotive type 1-5-0, produced from 1945 to 1955

Паровоз Л (в честь Лебедянского; до 1947 года — П — «Победа»; заводское обозначение — П32 — паровоз 32-го типа) — советский магистральный грузовой паровоз типа 1-5-0, выпускавшийся с 1945 по 1955 годы

 

11.jpg

 

P36 (36 locomotive-type, often in the literature is referred to as type 2-4-2; nickname - General (a characteristic color bands ("stripes") on each side)) - Soviet main passenger locomotive, manufactured Kolomna plant from 1950 to 1956 year

П36 (паровоз 36-го типа, часто в литературе обозначается как тип 2-4-2; прозвище — Генерал (за характерные цветные полосы («лампасы») по бокам)) — советский магистральный пассажирский паровоз, выпускавшийся Коломенским заводом с 1950 по 1956 годы

 

12.jpg

 

VL22 (Vladimir Lenin, 22 ton axle load, initially D - Suramsky modernized) - Soviet DC electric. Produced from 1938 to 1941.

ВЛ22 (Владимир Ленин, осевая нагрузка 22 тс, изначально См — Сурамский модернизированный) — советский электровоз постоянного тока. Выпускался с 1938 по 1941 гг.

 

14.jpg

 

Locomotive TE3 - freight locomotives, mass-produced in the USSR from 1956 to 1973

Тепловоз ТЭ3 — грузовой магистральный тепловоз, массово выпускавшийся в СССР с 1956 по 1973 годы

 

15.jpg

 

TEM1 (shunting, with electric transmission, diesel, type 1) - Soviet-volume six-axle shunting locomotive.

ТЭМ1 (маневровый, с электрической передачей, тепловоз, тип 1) — советский крупносерийный 6-осный маневровый тепловоз.

 

16.jpg

 

Electric VL8 (Vladimir Lenin, 8-axle) - the main electric DC axial formula 2 (20 +20) was manufactured from 1953 to 1967

Электровоз ВЛ8 (Владимир Ленин, 8-осный) — магистральный электровоз постоянного тока с осевой формулой 2 (20+20) выпускавшийся с 1953 по 1967 год

 

17.jpg

 

Electric locomotive VL23 - Soviet DC electric "Vladimir Lenin", 23 tons - axial load

Электровоз ВЛ23 — советский электровоз постоянного тока «Владимир Ленин», 23 тонны - осевая нагрузка

 

18.jpg

 

CS2 (factory designation - 25Eo, 34E) - mainline passenger electric DC, which was built in factories Skoda from 1958 to 1973 for the railways of the Soviet Union

ЧС2 (Заводские обозначения — 25Ео, 34Е) — магистральный пассажирский электровоз постоянного тока, строившийся на заводах Шкода с 1958 по 1973 год для железных дорог Советского Союза

 

19.jpg

 

Locomotive M62 (M - from the Hungarian "mozdony" - locomotive, 6-axis, 2-nd type) - passenger locomotive, created in 1965, and produced at the Lugansk Locomotive Works in 1965

Тепловоз М62 (M - от венгерского "mozdony" - локомотив, 6-осный, 2-й тип) — грузопассажирский тепловоз, созданный в 1965 году и выпускающийся на Луганском тепловозостроительном заводе с 1965 года

 

20.jpg

 

CHS200 - speed passenger DC electric two-piece, released in Czechoslovakia by the Škoda them. Lenin in Pilsen in 1974

ЧС200 — скоростной пассажирский двухсекционный электровоз постоянного тока, выпущенный в Чехословакии заводом Škoda им. Ленина в г. Пльзень в 1974 году

 

21.jpg

 

2ES10 "Granite" - eight-two-piece cargo DC electric locomotives with asynchronous traction drive

2ЭС10 «Гранит» — грузовой двухсекционный восьмиосный магистральный электровоз постоянного тока с асинхронным тяговым приводом

 

22.jpg

 

Locomotive 2TE25A "Knight" - a Russian two-piece main cargo locomotive with asynchronous drive, available Bryansk Engineering Plant

Тепловоз 2ТЭ25А «Витязь» — российский магистральный грузовой двухсекционный тепловоз с асинхронным приводом, выпускаемый Брянским машиностроительным заводом

 

23.jpg

 

A modern passenger locomotives TEP70BS with energy supply of the train, with a capacity of 4000 hp design speed of 160 km / h

Современный пассажирский магистральный тепловоз ТЭП70БС с энергоснабжением вагонов поезда, мощностью 4000 л.с. конструкционной скоростью 160 км/ч

 

24.jpg

 

Electric suburban train ET4A - series of Russian electric DC, AC motor drive, produced from 2011 to Torzhok Railcar

Электропоезд ЭТ4А — серия российских электропоездов постоянного тока, с асинхронным тяговым приводом, выпускающихся с 2011 года на Торжокском вагоностроительном заводе (ТорВЗ)

 

25.jpg

 

Shunting locomotive with intelligent hybrid induction motor drive TEM9N SinaraHybrid

Маневровый тепловоз с интеллектуальным гибридным асинхронным приводом ТЭМ9Н SinaraHybrid

 

26.jpg

 

Locomotive CME3-3323 "Eco"

Тепловоз ЧМЭ3-3323 «Эко»

 

27.jpg

 

Locomotive CME3 - Czechoslovak shunting locomotive with electric transmission with axial formula 3O-3O.

Тепловоз ЧМЭ3 — чехословацкий маневровый тепловоз с электрической передачей с осевой формулой 3О−3О.

 

28.jpg

 

29.jpg

 

Electric suburban train Siemens Desiro Rus

Электропоезд Siemens Desiro Rus

 

31.jpg

 

01-1.jpg

 

THE END :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.