Jump to content
Attention: In order to reply to messages, create topics, have access to other features of the community you must sign up for an account.
Sign in to follow this  
mark1447

R33 2 train to E180th in Service in 2004

Recommended Posts

Can any1 explain to me why this E180th Street Bound (2) Train was in service

 

 

img_35978.jpg

 

I was wrong it wasnt mid 04, but late, and THATs the (2) Train I saw, i dunno it were a fan trip cuz usually it ill say:

 

Line: IRT West Side Line

Location: Times Square/42nd Street

Route: 2

Car: R33 9017

Photo by: Dante D. Angerville

Date: 12/11/2004

 

http://www.nycsubway.org/perl/show?35978

 

even tho it doesnt show passengers, at that date i was at 135th street on the (2) to Flatbush after skool, and I saw this R33 and i saw passengers.. Note I didnt take this pic, i wasnt even a railfanner till 2005, and officaly 2007, 2004 I moved into the Bronx, January~ from harlem

 

btw i wonder if its the TOMC cuz i see sumin silver in the back, correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites
Not sure but it possibly is either work service, fan trip or the R-33 did run to 2004 since I feel it ran to Early-Mid '04 on the (7) and Mid-Late 04' on the (2)... Correct me if it is wrong...

 

the (7) used it early 2004, (2) Late, so this means the (2) is the last =\ wow

 

but it cant be work service, i saw it, and it had passengers... it was that date at 135th street

 

hey do u notice sumin? That gate is painted red then black, i wonder if this is the train of many colors (TOMC) =\? but the top i cant tell if its black or red as its dark...

Share this post


Link to post
Share on other sites
It seems to be the gray ones in the back, have no clue if it is the TOMC or regular service... Well, heard the (4) is the last, I am so darn confused, :)...

 

 

oh yeah i was on the (4) to burnside

 

wats really sad, is when it was retiring, i didnt even know what was going on :( cuz i didnt realize the (7) for example was getting R62As and the R36s were being kilt!!

 

Until 2005 when i got into transit, i felt bad, cuz the redbirds bring me memory!

 

:(

 

now i know ever TOMC fest, i will attend!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Its the TOMC in that pic.

 

rly, usally the R12 would be first or the R33 classic... was it free tho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup i wasnt, and wats an Arnines? R1-R9?

 

and when will this SMEE tour will be available or is it the Van Cortland based next yr..

Share this post


Link to post
Share on other sites
I'm not going to bother asking that question. I hope you aren't serious with that question.

 

Come back to me when you find out what an Arnine is.

 

how should I know, I know moderate information of transit, but thanks for the attitude...:)

 

Thanks Cirtus, your always a good help =]~

Share this post


Link to post
Share on other sites
I'm not going to bother asking that question. I hope you aren't serious with that question.

 

Come back to me when you find out what an Arnine is.

 

No need for attitude plz, he's just asking you a question, if you can't answer because of your "too big of a knowledge", then just don't say anything. Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I'm not going to bother asking that question. I hope you aren't serious with that question.

 

Come back to me when you find out what an Arnine is.

 

Take a chill pill, dude.

Share this post


Link to post
Share on other sites
What attitude? I didn't come off like I woke up on the wong side of the bed.

 

If you have something not important to say about the topic, might as well hold it for yourself. Back on original thread now.

Share this post


Link to post
Share on other sites
What attitude? I didn't come off like I woke up on the wong side of the bed.

 

well chill cuz u aint the smartest guy in town.. We all got good knowlege.. Like I said I dunno much, im more of computers ,tech, trains and buses, I aint the smartest tho

 

and u just joined...

Share this post


Link to post
Share on other sites
What does that suppose to prove? I've been checking out transit sites since 2001. I decided to register to SubTalk and Straphangers just five years ago.

 

wat ever idc, i aint arguing with any1.. All I asked was a ques, but if u dont care then dont comment..

 

Im done anyways back on topic ~~

Share this post


Link to post
Share on other sites
As I stated before, the photo in question was not a Fan Trip.

 

I have some photos that I took from the 7 line back in 2004 that I'm hoping to scan one day.

 

Unfortunantly, the photographer of the photo in question passed away nearly 2 years ago.

 

 

its ok, anyways im ok, sry if I thought wrong, anyways thank you..

Share this post


Link to post
Share on other sites
You're welcome. I highly recommend reading nycsubway.org to understand more about the system. The first time I've checked out that site, I didn't want to go to bed.

 

yeah I remember the first time I saw that site too...that was an all nighter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.